Wednesday, February 18, 2009

menariknya jadi cikgu

Beberapa tingkahlaku dan soalan murid yang menarik perhatian saya seperti, : Cikgu, saya nak pegi tandas-Cikgu, saya nak minum boleh- Cikgu, saya nak asah pensil boleh- Cikgu-nak kena selang ke?- Cikgu,saya nak jawab cikgu ( sampai depan hampeh je ) - cikgu, mak saya minat mawi ( semua nak cite kat cikgu )- cikgu, ............... dan banyak lagi.... ehm kadang-kadang rimas gak soalan2 ni, tapi adakalanya terhibur gak, tiap2 ari dengar dan tiap2 ari pesan tapi soalan yang sama gak keluar...untuk yang bukan dalam bidang perguruan...bukan senang oiii jadi cikgu. hanya dengan ketabahan dan kesabaran barulah seorang cikgu itu akan berjaya....banyak lagi nak kita bincangkan dalam sesi interaksi nanti...harap dapat belajar sesuatu semasa sesi interaksi nanti agar dapat mengetahui aspek tingkahlaku murid dan cara solusinya nanti...

4 comments:

Anonymous said...

cigu dah kawin ke..soalan cepumas la tu,jawab cikgu!

Anonymous said...

cikgu blum kawin tp cikgu dah nk kwin hahahaha

Anonymous said...

tak sabar tunggu cikgu kawin..

Anonymous said...

cikgu:bila lptop sya nk elok???haha=D